Amit örömmel tanultunk, soha nem felejtjük el... (Alfred Mercier)

2010. jún. 13.

Történet Ausztráliából

Az alábbi levelet a szerző hozzájárulásával közlöm. Előbb a fordítását, majd az angol eredetit. 
(A levélben emlegetett Attila = Botond.)

Sziasztok!
Röviden elmondom a történetemet mindenkinek. Olyan, mint egy mese, pedig igaz.
Gyerekkoromban néhány hónapig jártam angolórákra, de olyan unalmas volt, a tanár meg olyan béna, hogy nemsokára abbahagytam.
Később tizenévesen megint tanultam néhány hónapig, de akkor sem jutottam semmire, ugyanabból az okból.
Mindegy.
2008-ban a gazdasági helyzet miatt úgy döntöttem, új életet kezdek egy másik országban. Már kisgyerekként Ausztráliáról álmodoztam. Jobb az idő (a hideget nagyon utálom), más az életstílus (az ausztrálok szavajárása: nyugi).
Jól van, de tudni kellene a nyelvet. Egész Ausztráliában az angol a hivatalos nyelv.
Tudásom szinte nulla volt, s még rosszabb, hogy még azt a keveset is szégyelltem használni. Ami nem meglepő, mert Magyarországon ha valaki idegen nyelvet kezd tanulni, a való életben nem tudja használni. Miért? Nem tudom, de valahogy mindig azt gondoltam, hogyha megszólalok, kinevetnek, mert rosszul ejtem a szavakat vagy elrontom a nyelvtant. Így hát Attila módszere előtt nem használtam az angolt. De históriámat folytatva, amikor elhatároztam, hogy kimegyek Ausztráliába, elmentem Attilához, mert mondott nekem valamit erről az új módszerről. Elkezdtem angolul tanulni. Először kételkedtem, mert azt hittem, na ez is valami új varázslat - de aztán megjött hozzá a bizalmam.
Emlékszem, hogy az első két óra után elkezdtem beszélni. Számomra ez csoda volt. Így ezzel a módszerrel mindössze KÉT HÓNAPIG tanultam angolul, mielőtt eljöttem hazulról, és kint micsoda meglepetés ért: az új iskolámban a szintfelmérő után mindjárt a 3. (pre-intermediate) szinttől folytathattam. Fél év múlva az 5. szintet fejeztem be (upper intermediate), majd három hónappal később leraktam a nemzetközi IELTS nyelvvizsgát 6.0 pontszámmal.
Most itt dolgozom Ausztráliában, és mindenkivel szót értek. Tudom, a nyelvtanom nem tökéletes, és tanulnom kell még, valószínű egész életemben, de tudjátok mit? Élvezem! Higgyétek el! És 100%-ig biztos vagyok benne, hogy ez az új módszer miatt van.
Úgy gondoltam, hitelesebb lesz, ha angolul írom le a történetemet. Csak megkérem Attilát, fordítsa le a kezdők és más érdeklődők kedvéért. Ha bárki kételkedik, nyugodtan kérdezzen meg, állok rendelkezésére. Attilánál megvan a címem.
Mindenkit szeretettel üdvözlök:
Tibor
Tibor angolul küldte a levelet, íme:
Hi everybody,

I can tell my short story for everyone. Look like a fairy tales but it's true.
When I was a child I have studied English for a couple of months but because the system was boring and the teacher was incompetent I've just gave up after a short time.
Later when I was teen I have learned again for a few months but it was unsuccesfull again, and my reason was the same.
Anyway.
In the 2008. year I decided probably we have to start the new life in the different country because the economy situation. My dream was from my early childhood go to Australia. The wheather is more better (I really hate the cold ) the lifestyle is different (typical Ozzy expression "take it easy, and no worry")
That's all right but I need the language. Australia wide the official language is the English. 
My knowledge was almost zero and the worst thing I could not use that because I was shy. It's not a surprise because in Hungary if someone start to learn any kind of foreign language can't use that in a real life. Why? I don't know exactly but my first think was always maybe I'll be laughingstock if I wrong the words or my grammar is incorrect. So, I didn't use the English before Attila's method. Continue my story when I decided go to Australia I went to Attila because he told me something about the new method and I started to learn English. At first I was very sceptic I thought that It is a new kind of "magic" but after I started to trust him.
I remember after a two hours I've spoken. It was a miracle for me. So, I studied English with this method only TWO MONTHS before I left Hungary and started to learn English in Australia but such a surprise in my new scool after a level test I continued from the level 3 (it means pre-intermidiate). I have finished on the level 5 after a half year (upper intermidiate} and three months later I've passed the IELTS test my results was 6.0 (International Education Language Test System).
Now I working here in Au. and I can communicate for everyone. Yes I know my grammar isn't perfect and I have to learn more and more probably all in my life but you know what's the situation? I enjoy it! Believe me ! And I'm hundred percent sure because the new method.
I thought maybe if I write my opinion in English it'll be more crediting than in Hungary. I just ask Attila please translate my short story for the beginner students or any other interested's.
If somebody doubt in this story just ask me please. I'm available Attila know my mail address.

Kind regards for everyone, Tibor

1 hozzászólás:

Hihetetlen nyelvtehetsége van az úriembernek. Szerintem akinek ilyen adatik meg, eme irányban kéne mozdulnia....Vagyis ha ilyen rövid idő alatt ilyen hihetetlen eredményeket ért el, szerintem több nyelvet kéne tanulnia. Én biztos ezt tenném. Nekem is régi vágyam, hogy több nyelven beszéljek, szerintem ennél nagyobb dolog nincs a világon, de sajnos nekem csak egyel, az angollal való kilenc év küzdelme sem vezetett eredményre.

További sok sikert...

Bee.

Megjegyzés küldése